Välkommen, Tindras nya Verksamhetschef!

Välkommen, Tindras nya Verksamhetschef!
22 december, 2021 Jonas
3 minuters läsning

Från den 1/1-22 tillträder Eva-Lotta Hellkvist rollen som Verksamhetschef för Tindra. Eva-Lotta kommer arbetsleda Tindras Uppdragschefer och Samordnare samt ansvara för organisation, utveckling och kvalitet i samarbete med ledningsgrupp.

Tindras VD har ordet

Jag glad att kunna informera om att vi från och med årsskiftet välkomnar Eva-Lotta, som många av er vid det här laget har hunnit träffa, till rollen som Verksamhetschef.

Jag kom i kontakt med Eva-Lotta i somras, när vi letade efter en ny Uppdragschef till kontoret. Eva-Lotta beskriver det själv såhär:

En dag i april stod jag inför att starta upp hemtjänst åt ett annat, jättestort företag när jag fick ett telefonsamtal från Jonas. Vi bestämde att ses för en intervju över lunch, i Lund. Där började min resa tillsammans med Tindra.

Jag valde Tindra för att jag märkte att här finns en genuin kärlek till människor. Tindra tror på och eftersträvar relationer. Tindra vill ge mervärde i assistansen och ett av våra mål är att fler ska få uppleva det som Tindra är. Vi vill utveckla och bygga vår assistans, nätverka med andra organisationer så vi kan skapa mervärde för oss, vi som är Tindra, både uppdragsgivare och anställda.

2022 expanderar Tindra och visar att vi är en stabil, social samhällsaktör att räkna med. Jag ser fram emot min nya roll och all utveckling vi ska åstadkomma – Tillsammans!

Eva-Lotta har klivit rakt in i en utvecklande roll och har under hösten tydligt visat sin kapacitet och iderikedom i fråga om personlig assistans. Hon är snabbtänkt, orädd, livsglad och brinner för den personliga assistansen.

Som Verksamhetschef kommer Eva-Lotta arbetsleda våra Uppdragschefer och Samordnare, med ansvar för kvalitet i våra assistanser. Min egen roll förändras men jag kommer vara högst delaktig och närvarande även framöver, som VD för vårt fina bolag.

Jag vill ge några exempel på vad ni kan förväntar er av Tindra framåt:

  • Mer utbildning, fler föreläsningar och tema-träffar – vi ska rusta både medarbetare och uppdragsgivare med kunskap!
  • Aktiviteter för alla – vi ska synas, höras och ha kul tillsammans!
  • Omvärldsbevakning i toppklass – stenkoll på allt som har med assistansen att göra!
  • Närhet och delaktighet – tid och utrymme att träffas, utvärdera och utveckla Din assistans!
  • Fokus på arbetsmiljö och utveckling för vår viktigaste resurs – våra assistenter!

Stora ord, så klart, och upp till mig och mitt gäng att leverera. Jag går på lite ledighet vid årsskiftet men är på plats igen i slutet på januari och ser fram emot en intensiv vår tillsammans. Du hittar Eva-Lottas kontaktuppgifter här på hemsidan och når oss som vanligt via vårt nummer, 0435-15730.

Välkommen Eva-Lotta, nu kör vi!

Till er alla – tack för det här året. God fortsättning, så ses och hörs vi snart igen.

Med vänliga hälsningar,

Jonas Svärd Urkedal, VD
Tindra personlig assistans